Creative work methods in distance learning
DOI:
https://doi.org/10.52934/eto.135Keywords:
teaching learning, relations, communication, methods, creativityAbstract
The task of pre-school education teachers is to create an atmosphere for optimal child development. The aim of pre-school education is to support the overall development of a child. Support it is carried out through the process of care, upbringing and teaching – learning, which enables the child to discover their own abilities, sense of action and accumulate experiences on the path leading to truth, good and beauty. As a result of such support, the child achieves maturity to start learning at the first stage of education. In times of epidemiological crisis, the teacher organizes effective online work with children.
References
Adair, J. (2008). Sztuka twórczego myślenia, źródła innowacji i świetnych pomysłów. Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska.
Bowkett, S. (2000). Wyobraź sobie, że… ćwiczenia rozwijające twórcze myślenie uczniów. Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne.
Czelna, M. (2011). Trzeci „rodzic” – telewizor. Wspólne tematy, 10, 40–43.
Izdebska, J. (2007). Mass media i multimedia – dominująca przestrzeń życia dziecka. W: E. Marynowicz-Hetka (red.), Pedagogika społeczna. Podręcznik akademicki (ss. 518–533). Wydawnictwo Naukowe PWN.
Kozłowska, A. (2006). Oddziaływanie mass mediów. Oficyna Wydawnicza SGH.
Kubiak, M. J. (2000). Szkoła, Internet, Intranet. Wirtualna edukacja. Wydawnictwo Mikom.
Makowska, M. (2020). Edukacja przedszkolna w dobie kryzysu epidemiologicznego – powrót do codziennej rzeczywistości. Ośrodek Doradztwa Metodycznego Metris.
Makowska, M. (2020). Edukacja zdalna w nauczaniu przedszkolnym – założenia, metody pracy, praktyka. Ośrodek Doradztwa Metodycznego Metris.
Ministerstwo Edukacji Narodowej. (2020). Kształcenie na odległość. Poradnik dla szkół. https://www.gov.pl/attachment/b3180402-5cbb-46f7-a429-a1108884bdb3 (dostęp: 25.03.2020).
Ustawa z dnia 14 lutego 2017 r. – w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego (Dz. U. z 2017 r. poz. 356 z późn. zm.).
https://pl.wikipedia.org/wiki/Relacje_interpersonalne (dostęp: 20.01.2021).
https://oswiata.oficynamm.pl/ (dostęp: 01.09.2021).
https://e-oswiata.oficynalex.pl/ (dostęp:15.09.2021).
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).