What do parents expect from preschool – the analysis of own research

Authors

DOI:

https://doi.org/10.52934/eto.162

Keywords:

expectations, parents, preschool, research

Abstract

The article focuses on two educational environments, family-preschool, which have crucial impact on the preschooler’s overall development. The family constitutes a primary and natural educational environment for the child. It is the family that shapes the child’s adaptive skills allowing the child to function in other educational environments like preschool.

References

Aszyk, K., Dunin-Wąsowicz, M. (1982). Dziecko przed wstąpieniem do szkoły. Wychowanie w Przedszkolu, 1, 5–10.

Bartoszewska, W. (2018). Formy współpracy przedszkola z rodzicami – aspekt praktyczny. Wychowanie w Przedszkolu. https://www.wychowaniewprzedszkolu.com.pl/artykul/formy-wspolpracy-przedszkola-z-rodzicami-aspekt-praktyczny (dostęp: 11.01.2022).

Bielecka, G. (2012). Rodzina jako środowisko wspomagania rozwoju i przekazywania wartości. W: K. Barłóg (red.), W dyskursie pedagogicznym i edukacyjnym doby współczesnej (s. 228). Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Techniczno-Ekonomicznej w Jarosławiu.

Grzeszkiewicz, B. (2010). Rozwój emocjonalno-społeczny dzieci w wieku przedszkolnym. W: E. Ogrodzka-Mazur, U. Szuścik, S. Czudek-Ślęczka, A. Wąsiński (red.), Edukacja małego dziecka. Nowe konteksty, poglądy i doświadczenia (ss. 210–212). Oficyna Wydawnicza Impuls.

Izdebska, J. (2008). Dziecko w rodzinie dysfunkcyjnej jako wyzwanie dla edukacji szkolnej. W: B. Suchacka, K. Kraszewski (red.), Dziecko w świecie współczesnym (s. 54). Oficyna Wydawnicza Impuls.

Klim-Klimaszewska, A. (2011). Pedagogika przedszkolna. Nowa podstawa programowa. Instytut Wydawniczy Erica.

Kolasa-Skiba, A., Błażejewski, W. (2019). Efektywność procesu rozwijania uzdolnień w rodzinach dzieci przedszkolnych. W: M. Dudek, W. Błażejewski (red.), Edukacja Terapia Opieka. Edukacyjne wyzwania w teorii i praktyce pedagogicznej (ss. 54–55). Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Techniczno-Ekonomicznej im. ks. Bronisława Markiewicza w Jarosławiu.

Podbilska, A. (2012). Rodzina jako czynnik warunkujący szczęśliwe dzieciństwo. W: J. Krukowski (red.), Rzeczywistość dziecka (s. 137). Wydawnictwo Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie.

Podstawa programowa wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego. Załączniki do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. (poz. 356).

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek (Dz. U. z 2020 r. poz. 2198) ogłoszono dnia 9 grudnia 2020 r. obowiązuje od dnia 1 września 2017 r.

Published

2022-09-30

How to Cite

Bielecka, G. (2022). What do parents expect from preschool – the analysis of own research. Education • Therapy • Care, 4, 33‐42. https://doi.org/10.52934/eto.162