Edukacja patriotyczna w podstawie programowej wychowania przedszkolnego
DOI:
https://doi.org/10.52934/eto.61Słowa kluczowe:
edukacja patriotyczna, wychowanie przedszkolne, podstawa programowa, OjczyznaAbstrakt
W artykule zwrócono uwagę na istotną rolę edukacji patriotycznej dzieci już od najmłodszych lat. Przedstawiono również wyniki badań, określające wiedzę rodziców dotyczącą znajomości programu wychowania przedszkolnego w zakresie kształtowania u dzieci przynależności do rodziny, grupy rówieśniczej, wspólnoty narodowej oraz kształtowania postawy patriotycznej, kultywowania tradycji rodzinnych, regionalnych i narodowych, a także rozwijania samodzielności, kreatywności i innowacyjności dzieci w różnych formach działalności.
Bibliografia
Bielecka G., 2012, Wpływ edukacji regionalnej na wszechstronny rozwój dziecka w wieku przedszkolnym [w:] Pudłocki T. (red.), Biuletyn Informacyjny Towarzystwa Przyjaciół Nauk w Przemyślu, Wydawnictwo Towarzystwa Przyjaciół Nauk w Przemyślu, Przemyśl.
Bielecka G., Dudzik I., 2012, Rozwój społeczny dzieci pięcio- i sześcioletnich a gotowość szkolna [w:] Krukowski J. (red.), Rzeczywistość dziecka, Wydawnictwo Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie, Tarnów.
Bulera M., Żuchełkowska K., 1996, Ukochany Kraj, umiłowany kraj. Wychowanie patriotyczne w przedszkolu, Bydgoszcz.
Dudzik I., 2011, Oczekiwane wartości w postawach nauczycieli akademickich w procesie edukacji szkół wyższych [w:] Hodnoty a ich odraz vo vysokoskolskom vzdelavani, Pedagogica Actualis II, Wydawnictwo Univerzita sv. Cyrila Metoda v Trnave, Trnava.
Kitowska B., Wychowanie patriotyczne w edukacji przedszkolnej [w:] http://www.pro-fesor.pl/publikacja,15358,Artykuly,Wychowanie-patriotyczne-w-edukacji-przedszkolnej (dostęp: 05.01.2019).
Mądrowska W., 2017, „Monitor Dyrektora Przedszkola”, 460687/Grudzień 87/2017.
Nowak E., 2011, Kto ty jesteś? Polak mały, Bliżej Przedszkola, nr 7–8, s. 118–119 magazyn specjalny 2011.
Pleskot M.A., Staszewska-Mieszek A., 2017, Kocham przedszkole. Program wychowania przedszkolnego, Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Autorzy publikujący w czasopiśmie udzielają jego wydawcy zgody o następującej treści:
- Autor zachowuje autorskie prawa majątkowe do utworu, a jednocześnie udziela wydawcy czasopisma zgody na jego pierwszą publikację w wersji drukowanej i wersji online na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe oraz zgody na wykonywanie opracowań, w tym przekładów.
- Autor ma możliwość udzielania zgody niewyłącznej na opublikowanie utworu w wersji, która ukazała się w czasopiśmie (np. zamieszczenia go w repozytorium instytucjonalnym lub opublikowania w książce), wraz z informacją o jego pierwszej publikacji w czasopiśmie.
- Autor może umieścić swój utwór online (np. w repozytorium instytucjonalnym lub na swojej stronie internetowej) jeszcze przed zgłoszeniem utworu do czasopisma.