Patriotic education in the pre-school core curriculum
DOI:
https://doi.org/10.52934/eto.61Keywords:
patriotic education, pre-school education, core curriculum, nationAbstract
The paper stresses the important role of the patriotic education of children starting at the youngest age possible. The paper presents the results regarding the parents’ knowledge about the pre-school education curriculum as regards instilling in children a sense of belonging, being a part of a family, group of peers, nation, as well as inspiring a patriotic attitude, cultivating family, regional and national traditions together with developing independence and self-reliance, creativity and innovativeness in children within different forms of activity.
References
Bielecka G., 2012, Wpływ edukacji regionalnej na wszechstronny rozwój dziecka w wieku przedszkolnym [w:] Pudłocki T. (red.), Biuletyn Informacyjny Towarzystwa Przyjaciół Nauk w Przemyślu, Wydawnictwo Towarzystwa Przyjaciół Nauk w Przemyślu, Przemyśl.
Bielecka G., Dudzik I., 2012, Rozwój społeczny dzieci pięcio- i sześcioletnich a gotowość szkolna [w:] Krukowski J. (red.), Rzeczywistość dziecka, Wydawnictwo Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie, Tarnów.
Bulera M., Żuchełkowska K., 1996, Ukochany Kraj, umiłowany kraj. Wychowanie patriotyczne w przedszkolu, Bydgoszcz.
Dudzik I., 2011, Oczekiwane wartości w postawach nauczycieli akademickich w procesie edukacji szkół wyższych [w:] Hodnoty a ich odraz vo vysokoskolskom vzdelavani, Pedagogica Actualis II, Wydawnictwo Univerzita sv. Cyrila Metoda v Trnave, Trnava.
Kitowska B., Wychowanie patriotyczne w edukacji przedszkolnej [w:] http://www.pro-fesor.pl/publikacja,15358,Artykuly,Wychowanie-patriotyczne-w-edukacji-przedszkolnej (dostęp: 05.01.2019).
Mądrowska W., 2017, „Monitor Dyrektora Przedszkola”, 460687/Grudzień 87/2017.
Nowak E., 2011, Kto ty jesteś? Polak mały, Bliżej Przedszkola, nr 7–8, s. 118–119 magazyn specjalny 2011.
Pleskot M.A., Staszewska-Mieszek A., 2017, Kocham przedszkole. Program wychowania przedszkolnego, Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).