Remote teaching in kindergarten in parents’ opinions during COVID pandemic 19
DOI:
https://doi.org/10.52934/eto.137Keywords:
remote teaching, preschool, children, parent opinion, pandemicAbstract
In this article, the authors addressed the issue of distance learning in kindergarten as perceived by parents, during the COVID-19 pandemic. In a questionnaire, parents were given the opportunity to express their opinion on the remote learning taking place due to the closure of the facility due to the epidemic and to provide information on the problems that occurred during the remote learning.
References
Kulczycka, S., Zabłocka-Żytka, L. (2020). Dziecko w sytuacji kryzysowej. Wspierająca rola pracowników oświaty. Ośrodek Rozwoju Edukacji.
Łyszczarz, M., Król-Komarnicka, K., Balicki, A. (2020). Funkcjonowanie zamkniętych przedszkoli. Przedszkole – magazyn dla przedszkoli publicznych i niepublicznych, 4.
Ministerstwo Edukacji Narodowej. (2020). Kształcenie na odległość – edukacja wczesnoszkolna (klasy I‒III szkoły podstawowej). Praktyczny poradnik dla rodziców i nauczycieli. https://www.gov.pl/attachment/590ec902-9e2c-4f61-9a06-f8df9a7acc47
Podstawa prawna. (2020). Przedszkole Miejskie w Łańcucie (dostęp: 13.05.2021).
Pyżalski, J. (2020). Co jest obecnie ważne, a co mniej w działaniach szkół i nauczycieli? W: J. Pyżalski (red.), Edukacja w czasach pandemii wirusa COVID-19. Z dystansem o tym, co robimy obecnie jako nauczyciele (ss. 25–27). Wydawnictwo EduAkcja.
Tomczyk, Ł. (2020). Czego możemy nauczyć się od tych, którzy prowadzą zdalna edukację od dawna? W: J. Pyżalski (red.), Edukacja w czasach pandemii wirusa COVID-19. Z dystansem o tym, co robimy obecnie jako nauczyciele (ss. 93–97). Wydawnictwo EduAkcja.
Ustawa z dnia 5 grudnia 2008 r. – o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2008 r. nr 234 poz. 1570).
Ustawa z dnia 28 sierpnia 2009 r. – w sprawie zakresu i organizacji profilaktycznej opieki zdrowotnej nad dziećmi i młodzieżą (Dz. U. z 2009 r. nr 139 poz. 1133).
Ustawa z dnia 2 marca 2020 r. – o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 r. poz. 374).
Ustawa z dnia 29 kwietnia 2020 r. – w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. z 2020 r. poz. 780).
Wytyczne Ministerstwa Zdrowia dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkole podstawowej i innych form wychowania przedszkolnego.
Wytyczne przeciwepidemiczne Głównego Inspektora Sanitarnego z dnia 4 maja 2020 r. dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkole podstawowej i innych form wychowania przedszkolnego oraz instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3, wydane na podstawie art. 8 a ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 14 marca 1985 r. – o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. z 2019 r. poz. 59, oraz z 2020 r. poz. 322, 374 i 567).
https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/ksztalcenie-na-odleglosc-wklasach-i-iii-szkoly-podstawowej--poradnik-men (dostęp: 14.05.2021).
https://plus.gloswielkopolski.pl/przedszkola-przeszly-na-nauczanie-zdalne-nauczyciele-lacza-sie-z-trzylatkami-mowia-ze-to-absurd/ar/c1-15517971 (dostęp: 02.05.2021).
https://edurada.pl/artykuly/jak-realizowac-zdalne-nauczanie-w-przedszkolu/ (dostęp: 07.05.2021).
https://domowa.edu.pl/wady-i-zalety-edukacji-domowej/ (dostęp: 09.05.2021).
https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/ksztalcenie-na-odleglosc-w-klasach-i-iiiszkoly-podstawowej--poradnik-men (dostęp: 13.05.2021).
https://panimonia.pl/2020/04/16/edukacja-zdalna-w-przedszkolu/ (dostęp: 13.05.2021).
https://niezalezna.pl/341200-edukacja-zdalna-w-przedszkolu-pod-lupa (dostęp: 13.05.2021).
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).