Integracja w edukacji wczesnoszkolnej – rozwiązania praktyczne
DOI:
https://doi.org/10.52934/eto.191Słowa kluczowe:
integracja, Ukraina, uchodźcyAbstrakt
Pomyślność integracji w edukacji wczesnoszkolnej zależy od wielu czynników. Możemy tutaj powiedzieć zarówno o możliwościach, jak i trudnościach. Integracja obejmuje szereg działań dążących do harmonijnego współdziałania wszystkich uczniów w klasie, nie tylko w szkole, ale również w czasie wolnym. Jednym z tych działań było stosowanie metod i technik, mających na celu zniesienie barier edukacyjnych – przede wszystkim językowych, mentalnych i psychologicznych.
Bibliografia
Dziurzyńska-Pyrsz, B., Korabik, M., Łubocka, J., Sroka, W., Tarka, R. (2011). Specyfikacja prowadzenia zajęć do programu „Trzy żywioły” – innowacyjny, interdyscyplinarny program ekologiczny realizowany metodą projektu edukacyjnego. Wydział Nauk o Ziemi i Kształtowania Środowiska Uniwersytet Wrocławski.
Grabowski, M. (2011). Zabawa jako podstawowa forma aktywizacji dziecka w wieku wczesnoszkolnym. Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce: kwartalnik dla nauczycieli, 2–3, 7–16.
Jakubowicz-Bryx, A. (2015). Integracja społeczności szkolnej w kontekście zaangażowania rodziców w edukację na poziomie klas niższych. Przegląd Pedagogiczny, 1, 98–110.
Michalska, G. (2023). Rola i znaczenie wycieczek oraz pracy krajoznawczo-turystycznej w edukacji szkolnej. Polskie Towarzystwo Schronisk Młodzieżowych w Łodzi.
Sobol, E. (red.) (1995). Słownik wyrazów obcych. Wydawnictwo Naukowe PWN.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Autorzy publikujący w czasopiśmie udzielają jego wydawcy zgody o następującej treści:
- Autor zachowuje autorskie prawa majątkowe do utworu, a jednocześnie udziela wydawcy czasopisma zgody na jego pierwszą publikację w wersji drukowanej i wersji online na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe oraz zgody na wykonywanie opracowań, w tym przekładów.
- Autor ma możliwość udzielania zgody niewyłącznej na opublikowanie utworu w wersji, która ukazała się w czasopiśmie (np. zamieszczenia go w repozytorium instytucjonalnym lub opublikowania w książce), wraz z informacją o jego pierwszej publikacji w czasopiśmie.
- Autor może umieścić swój utwór online (np. w repozytorium instytucjonalnym lub na swojej stronie internetowej) jeszcze przed zgłoszeniem utworu do czasopisma.