Integration in Early Childhood Education – practical solutions

Authors

DOI:

https://doi.org/10.52934/eto.191

Keywords:

integration, Ukraine, refugees

Abstract

The success of integration in early childhood education depends on many factors. There are both opportunities and difficulties. The integration includes a range of activities aimed at the harmonious interaction of all the pupils in the class, not only at school, but also in their free time. One of these activities was the use of methods and techniques aimed at removing educational barriers – especially linguistic, mental and psychological barriers.

References

Dziurzyńska-Pyrsz, B., Korabik, M., Łubocka, J., Sroka, W., Tarka, R. (2011). Specyfikacja prowadzenia zajęć do programu „Trzy żywioły” – innowacyjny, interdyscyplinarny program ekologiczny realizowany metodą projektu edukacyjnego. Wydział Nauk o Ziemi i Kształtowania Środowiska Uniwersytet Wrocławski.

Grabowski, M. (2011). Zabawa jako podstawowa forma aktywizacji dziecka w wieku wczesnoszkolnym. Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce: kwartalnik dla nauczycieli, 2–3, 7–16.

Jakubowicz-Bryx, A. (2015). Integracja społeczności szkolnej w kontekście zaangażowania rodziców w edukację na poziomie klas niższych. Przegląd Pedagogiczny, 1, 98–110.

Michalska, G. (2023). Rola i znaczenie wycieczek oraz pracy krajoznawczo-turystycznej w edukacji szkolnej. Polskie Towarzystwo Schronisk Młodzieżowych w Łodzi.

Sobol, E. (red.) (1995). Słownik wyrazów obcych. Wydawnictwo Naukowe PWN.

Published

2023-12-29

How to Cite

Motak, A., & Krzyszkowska, M. (2023). Integration in Early Childhood Education – practical solutions. Education • Therapy • Care, 5, 122–130. https://doi.org/10.52934/eto.191