An attempt to assess economic attractiveness of the food sector organization

Authors

DOI:

https://doi.org/10.52934/wpz.39

Keywords:

economic attractiveness, assessment of the attractiveness, process analysis, food company

Abstract

The contemporary economy is characterized by a high rate of change, which entails constantly changing conditions, which are understood as the environment of the organization and its economic conditions. This is why each of the currently functioning enterprises, whose development is based to some extent on unstable and unpredictable operating conditions, is forced for flexibility of operation. In order to increase the effectiveness of your actions, it becomes necessary to diagnose your own condition and analyze the environment. Therefore, the purpose of this work was to identify the economic attractiveness of the food industry company and to analyze processes in its environment. As part of the work, a pessimistic, optimistic, most and least probable enterprise development scenario and possible event scenarios were developed taking into account the probability of selected factors.

References

Balogun J., Hope Hailey V., Analiza zmian strategicznych, Oficyna, Warszawa 2010.

Demecki W., Żukowski P., Prace Komisji Geografii Przemysłu, Budowa strategii jako narzędzia innowacyjnego zarządzania organizacją, Warszawa-Kraków 2010, n. 15.

Drucker P.F., Praktyka zarządzania – najsłynniejsza książka o zarządzaniu, MT- biznes, Warszawa 2017.

Eisenhardt K.M., Brown S.I., Narzucanie tempa: jak konkurować na rynkach, które nie chcą stać w miejscu, „Harvard Business Review Polska”, nr 1, 2006.

Firlej K. (i in.), Analiza strategiczna wybranych branż przemysłu rolno-spożywczego w Polsce, UEK, Kraków 2013.

Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2009.

Kwiecińska M., Wybrane metody analizy strategicznej otoczenia w planowaniu operacji reagowania kryzysowego – ujęcie teoretyczne, Obronność. Zeszyty Naukowe 2(18), 2016.

Multan E., Bombiak E., Chyłek M., Analiza strategiczna w przedsiębiorstwie – Zagadnienia teoretyczne i studia przypadków, Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny, Siedlce 2014.

Pierścionek Z., Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, PWN, Warszawa 2011.

Porter M., O konkurencji, PWE, Warszawa 2001.

Krupski R. (red.), Zarządzanie strategiczne Strategie organizacji, WSZIP, Wałbrzych 2010.

Romanowska M., Leksykon zarządzania, Difin, Warszawa 2004.

Sopińska A., Wachowiak P., Wyzwania współczesnego zarządzania strategicznego, Oficyna wydawnicza SGH, Warszawa 2017.

Stępniewski J. (i in.), Strategia, finanse i koszty szpitala, ABC Wolters Kluwer Business, Warszawa 2008.

Published

2019-12-31

How to Cite

Popek, A. (2019). An attempt to assess economic attractiveness of the food sector organization. Contemporary Management Problems, 7(2 (15), 73–93. https://doi.org/10.52934/wpz.39