Selected aspects of risk management educational project – case study

Authors

DOI:

https://doi.org/10.52934/wpz.118

Keywords:

risk, external risk, risk management, educational project

Abstract

In the conditions of the growing importance of knowledge in the functioning of many organizations, a university is becoming an active participant in social and economic life. Among the different projects implemented by universities, educational and R&D ones play a significant role. Regardless of the type of projects, risk is an inherent factor in their implementation. The article presents the experience in the area of risk management in an educational project implemented at a university co-financed from the sources of the National Bank of Poland. The external risk, including the coronavirus pandemic, was of particular importance in the implementation of the project.

References

A Guide to the Project Management Body of Knowledge, Fifth edition. (2013). Project Management Institute, Inc. https://repository.dinus.ac.id/docs/ajar/PMBOK-Guide_ 5th_Ed.pdf (dostęp: 20.09.2021).

Cabała, P. (red.) (2016). Metody doskonalenia procesów zarządzania projektami w organizacji. Wydawnictwo Difin.

Higsmith, J. (2007). Agile Project Management Jak tworzyć innowacyjne produkty. Wydawnictwo Naukowe PWN.

https://konstytucjadlanauki.gov.pl/ (dostęp: 20.09.2021).

Kokot-Stępień, P. (2015). Identyfikacja ryzyka jako kluczowy element zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwie. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia, 1(74), 533–544. https://doi.org/10.18276/frfu.2015.74/1-46

Mingus, N. (2009). Zarządzanie projektami. Onepress.

Ołdak, A. (2020). Koronawirus jako siła wyższa. Prawnik radzi przedsiębiorcom. https://www.eecpoland.eu/2020/pl/wiadomosci/koronawirus-jako-sila-wy-zszaprawnik-radzi-przedsiebiorcom,386368.html (dostęp: 24.09.2021).

Opara, A. (2020). Ryzyko w zarządzaniu projektami – studium przypadku. Zeszyty Naukowe Politechniki Częstochowskiej. Zarządzanie, 39, 7–14.

Pączek, E., Wyrozębski, P. (2018). Typologia projektów zarządzanych przez uczelnie wyższe w Polsce. W: G. Poniatowski (red.), Determinanty i modele procesów gospodarczych (ss. 285–296). Oficyna Wydawnicza SGH.

Piotrowska-Piątek, A. (2015). Aktywność szkół wyższych w Polsce na rzecz rozwoju społeczności lokalnych – dyskusja wokół pojęcia trzeciej misji uczelni. Optimum. Studia ekonomiczne, 6(78), 99–109. https://doi.org/10.15290/ose.2015.06.78.08

Piotrowska-Piątek, A. (2018). Współpraca z otoczeniem w misjach i strategiach szkół wyższych. Wydawnictwo CeDeWu.

Pukin, P. (2019). Współpraca uczelni wyższych z przedsiębiorstwami w Polsce – uwarunkowania, korzyści i bariery, formy współpracy. Studia Ekonomiczne / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach. Zarządzanie, 17(380), 94–103.

Strojny, J., Baran, M. (2013). Kompleksowe podejście do zarządzania projektami na przykładzie uczelni wyższej. Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 14(1(12), 247–262.

Toczyńska, J. (2015). Innowacyjność usług edukacyjnych i uczelni. Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie, 78, 457–473.

Trocki, M. (2019). Podejścia badawcze w zarządzaniu projektami – geneza i ewolucja. Przegląd Organizacji, 3(950), 3–9. https://doi.org/10.33141/po.2019.03.01

Zarządzanie projektami. Podręcznik. (2009). SPMP.

Published

2020-12-31

How to Cite

Miarecka, A., & Wojtowicz-Żygadło, J. (2020). Selected aspects of risk management educational project – case study. Contemporary Management Problems, 8(2(17), 7–17. https://doi.org/10.52934/wpz.118

Issue

Section

Artykuły