Selected aspects of risk management educational project – case study
DOI:
https://doi.org/10.52934/wpz.118Keywords:
risk, external risk, risk management, educational projectAbstract
In the conditions of the growing importance of knowledge in the functioning of many organizations, a university is becoming an active participant in social and economic life. Among the different projects implemented by universities, educational and R&D ones play a significant role. Regardless of the type of projects, risk is an inherent factor in their implementation. The article presents the experience in the area of risk management in an educational project implemented at a university co-financed from the sources of the National Bank of Poland. The external risk, including the coronavirus pandemic, was of particular importance in the implementation of the project.
References
A Guide to the Project Management Body of Knowledge, Fifth edition. (2013). Project Management Institute, Inc. https://repository.dinus.ac.id/docs/ajar/PMBOK-Guide_ 5th_Ed.pdf (dostęp: 20.09.2021).
Cabała, P. (red.) (2016). Metody doskonalenia procesów zarządzania projektami w organizacji. Wydawnictwo Difin.
Higsmith, J. (2007). Agile Project Management Jak tworzyć innowacyjne produkty. Wydawnictwo Naukowe PWN.
https://konstytucjadlanauki.gov.pl/ (dostęp: 20.09.2021).
Kokot-Stępień, P. (2015). Identyfikacja ryzyka jako kluczowy element zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwie. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia, 1(74), 533–544. https://doi.org/10.18276/frfu.2015.74/1-46
Mingus, N. (2009). Zarządzanie projektami. Onepress.
Ołdak, A. (2020). Koronawirus jako siła wyższa. Prawnik radzi przedsiębiorcom. https://www.eecpoland.eu/2020/pl/wiadomosci/koronawirus-jako-sila-wy-zszaprawnik-radzi-przedsiebiorcom,386368.html (dostęp: 24.09.2021).
Opara, A. (2020). Ryzyko w zarządzaniu projektami – studium przypadku. Zeszyty Naukowe Politechniki Częstochowskiej. Zarządzanie, 39, 7–14.
Pączek, E., Wyrozębski, P. (2018). Typologia projektów zarządzanych przez uczelnie wyższe w Polsce. W: G. Poniatowski (red.), Determinanty i modele procesów gospodarczych (ss. 285–296). Oficyna Wydawnicza SGH.
Piotrowska-Piątek, A. (2015). Aktywność szkół wyższych w Polsce na rzecz rozwoju społeczności lokalnych – dyskusja wokół pojęcia trzeciej misji uczelni. Optimum. Studia ekonomiczne, 6(78), 99–109. https://doi.org/10.15290/ose.2015.06.78.08
Piotrowska-Piątek, A. (2018). Współpraca z otoczeniem w misjach i strategiach szkół wyższych. Wydawnictwo CeDeWu.
Pukin, P. (2019). Współpraca uczelni wyższych z przedsiębiorstwami w Polsce – uwarunkowania, korzyści i bariery, formy współpracy. Studia Ekonomiczne / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach. Zarządzanie, 17(380), 94–103.
Strojny, J., Baran, M. (2013). Kompleksowe podejście do zarządzania projektami na przykładzie uczelni wyższej. Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 14(1(12), 247–262.
Toczyńska, J. (2015). Innowacyjność usług edukacyjnych i uczelni. Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie, 78, 457–473.
Trocki, M. (2019). Podejścia badawcze w zarządzaniu projektami – geneza i ewolucja. Przegląd Organizacji, 3(950), 3–9. https://doi.org/10.33141/po.2019.03.01
Zarządzanie projektami. Podręcznik. (2009). SPMP.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).