E-learning as a tool supporting the processes of knowledge management in education

Autor

DOI:

https://doi.org/10.52934/wpz.92

Słowa kluczowe:

e-learning, educational Moodle platform, e-learning course, communicative competences, knowledge management

Abstrakt

Developments in information technologies in the field of knowledge managementare becoming more and more significant in the modern society. On the other hand an abilityto send and receive messages effectively i.e. communicative competences are the basis forthe Internet intercommunication. The hereby study brings up a problem of effective communicationon the web, as well as describes a specific way of teaching - learning on-line.The goal of the study is to present the concept of e-learning (e-learning course) asa tool supporting the process of knowledge management in education.

Bibliografia

Davenport T., L. Prusak, Working Knowledge – How Organisations Manage What They Know, Harvard Business School Press, 1998.

Doroszewski W. (red.), Słownik języka polskiego z włączonym suplementem, A-K, PAN, Wiedza Powszechna, Warszawa 1961.

Dudzikowa M., Kompetencje autokreacyjne – czyli, jakie są możliwe do nabycia w toku studiów pedagogicznych, [w:] Ewolucja tożsamości pedagogiki, H. Kwiatkowska (red.), Polskie Towarzystwo Pedagogiczne, Warszawa 1994.

Grudzewski W., Hejduk I., Systemy zarządzania wiedzą – nowy paradygmat czy wyzwanie, [w:] Przedsiębiorstwo przyszłości, fikcja i rzeczywistość, I.K. Hejduk (red.), Inst. OiZwP „Orgmasz”, Warszawa 2004.

Hendzel D., Szkoła wyższa jako organizacja oparta na wiedzy, [w:] Uczelnia oparta na wiedzy, T. Gołębiowski, M. Dąbrowski, B. Mierzejewska (red.), Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, Warszawa 2005.

Hyla M., Przewodnik po e-learningu, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005.

Juszczyk S., Edukacja na odległość. Kodyfikacja pojęć, reguł i procesów, Toruń 2003.

Kisielnicki J., Dylematy rozwoju badań systemowych, czyli rozważania nad tym, czy powstała już nowa szkoła w naukach organizacji i zarządzania – szkoła zarządzania informacji i wiedzy, [w:] Zastosowanie badań systemowych w nauce, technice i ekonomii, J. Kacprzyk, Z. Nahorski, D. Wagner (red.), Akademicka Oficyna Wydawnicza EXIT, Warszawa 2005.

Koć-Seniuch G., Kompetencja komunikacyjna nauczyciela w kontekście oczekiwań pracodawców, [w:] Kompetencje współczesnego nauczyciela, K. Żegnałek (red.), Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP, Warszawa 2008.

Kopaliński W., Słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych, Wyd. IV, Wiedza Powszechna, Warszawa 1979.

Milerski B., Śliwerski B. (red.), Pedagogika. Leksykon PWN, Warszawa 2000.

Miller D., Horst H., The Cell Phone: An Anthropology of Communication, Berg Publishers, Oxford 2006.

Okoń W., Nowy słownik pedagogiczny, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 1998.

Rachwał T., Podstawy przedsiębiorczości. Słownik dla liceum ogólnokształcącego, liceum profilowanego i technikum, Wydawnictwo Nowa Era, Warszawa 2004.

Strojny M., Teoria i praktyka zarządzania wiedzą, „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa”, 10 (12), Szkoła Głowna Handlowa, [on-line:] http://e-sgh.pl.

Strykowski W., Strykowska J., Pielachowski J., Kompetencje nauczyciela szkoły współczesnej, Wydawnictwo „eMPi2”, Poznań 2003.

Wawrzynkiewicz M., E-learning – nowe środowisko dydaktyczne. Miesięcznik elektroniczny „Gazeta it” nr 9 (39) 2003 http://www.gazeta-it.pl/edukacja/git22/ 112.html

Żurakowski, Podstawy przedsiębiorczości. Podręcznik dla liceum ogólnokształcącego, liceum profilowanego i technikum. Zakres podstawowy, MAC Edukacja S.A., Kielce 2002.

Opublikowane

31.12.2018

Jak cytować

Weryńska-Bieniasz, R. (2018). E-learning as a tool supporting the processes of knowledge management in education. Współczesne Problemy Zarządzania, 6(2(13), 71–84. https://doi.org/10.52934/wpz.92