Ocena atrakcyjności ekonomicznej organizacji sektora spożywczego
DOI:
https://doi.org/10.52934/wpz.39Słowa kluczowe:
atrakcyjność ekonomiczna, ocena atrakcyjności, analiza procesów, przedsiębiorstwo spożywczeAbstrakt
Współczesną gospodarkę charakteryzuje duże tempo zmian, co pociąga za sobą nieustannie zmieniające się warunki, które rozumiane są jako otoczenie organizacji i jej uwarunkowania gospodarcze, dlatego każde z funkcjonujących obecnie przedsiębiorstw, których rozwój oparty jest w pewnym stopniu na niestabilnych i nieprzewidywalnych warunkach działalności, zmuszone jest do elastyczności działania. W celu podniesienia skuteczności swoich działań, niezbędna staje się więc diagnoza własnego stanu i analiza otoczenia. W związku z tym, celem niniejszej pracy była identyfikacja atrakcyjności ekonomicznej przedsiębiorstwa branży spożywczej oraz analiza procesów w jego otoczeniu. W ramach pracy opracowano pesymistyczny, optymistyczny, najbardziej i najmniej prawdopodobny scenariusz rozwoju przedsiębiorstwa oraz scenariusze możliwych zdarzeń uwzględniające prawdopodobieństwo wystąpienia wybranych czynników.
Bibliografia
Balogun J., Hope Hailey V., Analiza zmian strategicznych, Oficyna, Warszawa 2010.
Demecki W., Żukowski P., Prace Komisji Geografii Przemysłu, Budowa strategii jako narzędzia innowacyjnego zarządzania organizacją, Warszawa-Kraków 2010, n. 15.
Drucker P.F., Praktyka zarządzania – najsłynniejsza książka o zarządzaniu, MT- biznes, Warszawa 2017.
Eisenhardt K.M., Brown S.I., Narzucanie tempa: jak konkurować na rynkach, które nie chcą stać w miejscu, „Harvard Business Review Polska”, nr 1, 2006.
Firlej K. (i in.), Analiza strategiczna wybranych branż przemysłu rolno-spożywczego w Polsce, UEK, Kraków 2013.
Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2009.
Kwiecińska M., Wybrane metody analizy strategicznej otoczenia w planowaniu operacji reagowania kryzysowego – ujęcie teoretyczne, Obronność. Zeszyty Naukowe 2(18), 2016.
Multan E., Bombiak E., Chyłek M., Analiza strategiczna w przedsiębiorstwie – Zagadnienia teoretyczne i studia przypadków, Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny, Siedlce 2014.
Pierścionek Z., Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, PWN, Warszawa 2011.
Porter M., O konkurencji, PWE, Warszawa 2001.
Krupski R. (red.), Zarządzanie strategiczne Strategie organizacji, WSZIP, Wałbrzych 2010.
Romanowska M., Leksykon zarządzania, Difin, Warszawa 2004.
Sopińska A., Wachowiak P., Wyzwania współczesnego zarządzania strategicznego, Oficyna wydawnicza SGH, Warszawa 2017.
Stępniewski J. (i in.), Strategia, finanse i koszty szpitala, ABC Wolters Kluwer Business, Warszawa 2008.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Autorzy publikujący w czasopiśmie udzielają jego wydawcy zgody o następującej treści:
- Autor zachowuje autorskie prawa majątkowe do utworu, a jednocześnie udziela wydawcy czasopisma zgody na jego pierwszą publikację w wersji drukowanej i wersji online na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe oraz zgody na wykonywanie opracowań, w tym przekładów.
- Autor ma możliwość udzielania zgody niewyłącznej na opublikowanie utworu w wersji, która ukazała się w czasopiśmie (np. zamieszczenia go w repozytorium instytucjonalnym lub opublikowania w książce), wraz z informacją o jego pierwszej publikacji w czasopiśmie.
- Autor może umieścić swój utwór online (np. w repozytorium instytucjonalnym lub na swojej stronie internetowej) jeszcze przed zgłoszeniem utworu do czasopisma.