Zarządzanie wiedzą na podstawie analizy wpływu narzędzi sprzedaży internetowej na zachowania konsumenta
DOI:
https://doi.org/10.52934/wpz.123Słowa kluczowe:
zarządzanie wiedzą, sprzedaż internetowa, preferencje konsumentówAbstrakt
Wiedza jest nie tylko jednym z głównych elementów zasobów przedsiębiorstwa, ale jednocześnie stanowi część elementarną w podejmowaniu decyzji operacyjnych oraz strategicznych. Platformy technologiczne są wspólnym przedsięwzięciem Komisji Europejskiej, przemysłu, instytucji naukowych i finansowych oraz grup decyzyjnych i społeczeństwa w celu opracowania strategii rozwoju ważnych dla Europy sektorów gospodarki i przyszłościowych technologii. Celem zasadniczym prowadzonych badań empirycznych było określenie czynników determinujących wpływ narzędzi sprzedaży internetowej na zachowania zakupowe konsumentów. Na podstawie dokonanego badania oraz badania procesów zarządzania wiedzą oraz jego aktualnie dostępnych modeli w literaturze przedmiotu, istotnym okazuje się podejście zasobowe, które charakteryzuje się efektywnym w zarządzaniu wiedzą oraz koniecznym zadaniem łączącym istnienie i współdziałanie wzajemnie powiązanych ze sobą elementów.
Bibliografia
Aczel, A. D. (2000). Statystyka w zarządzaniu. Wydawnictwo Naukowe PWN.
Czajkowska, K. (2016). Rynek e-commerce – jego specyfika i perspektywy rozwoju w Polsce. Journal of Modern Management Process, 1(1), 80–88.
Gemius. (2020). E-commerce w Polsce 2020. Gemius dla e-Commerce Polska. https://eizba.pl/wp-content/uploads/2020/06/Raport-e-commerce-2020.pdf (dostęp: 07.09.2021).
Koźmiński, A. K. (2004). Zarządzanie w warunkach niepewności. Podręcznik dla zaawansowanych. Wydawnictwo Naukowe PWN.
Perechuda, K. (red.) (2005). Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie. Wydawnictwo Naukowe PWN.
Probst, G., Raub, S., Romhardt, K. (2002). Zarządzanie wiedzą w organizacji. Wydawnictwo Oficyna Ekonomiczna.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Autorzy publikujący w czasopiśmie udzielają jego wydawcy zgody o następującej treści:
- Autor zachowuje autorskie prawa majątkowe do utworu, a jednocześnie udziela wydawcy czasopisma zgody na jego pierwszą publikację w wersji drukowanej i wersji online na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe oraz zgody na wykonywanie opracowań, w tym przekładów.
- Autor ma możliwość udzielania zgody niewyłącznej na opublikowanie utworu w wersji, która ukazała się w czasopiśmie (np. zamieszczenia go w repozytorium instytucjonalnym lub opublikowania w książce), wraz z informacją o jego pierwszej publikacji w czasopiśmie.
- Autor może umieścić swój utwór online (np. w repozytorium instytucjonalnym lub na swojej stronie internetowej) jeszcze przed zgłoszeniem utworu do czasopisma.