A school proncipal as a person who manages a development of the teacher’s abilities

Authors

DOI:

https://doi.org/10.52934/eto.134

Keywords:

school principal, improvement of teacher’s abilities, teacher’s support, school menagement

Abstract

This study investigated which forms of assistance of the development of the teachers’ educational abilities are being applied by school principals at current difficult times for education. To answear this resarch question the author decided to use online questionnary that was given to the teachers and pedagogy students. Based on the results it was conducted that despite the difficult situation the teachers are still interested in self development. Furthermore, the school principals use diverse activities to support the teachers.

References

Kordziński, J. (2015). Dyrektor szkoły – moderator, falicytator, coach. Wydawnictwo Wolters Kluwer.

Mazurkiewicz, G. (2011). Przywództwo edukacyjne. Odpowiedzialne zarządzanie edukacją wobec wyzwań współczesności. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Szempruch, J. (2001). Nauczyciel w zmieniającej się szkole. Wydawnictwo Oświatowe FOSZE.

Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – karta nauczyciela (Dz. U. z 1982 r. nr 3 poz. 19).

Ustawa z dnia 25 sierpnia 2017 r. – w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. z 2017 r. poz. 1658).

Ustawa z dnia 23 sierpnia 2019 r. – w sprawie dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli, szczegółowych celów szkolenia branżowego oraz trybu i warunków kierowania nauczycieli na szkolenia branżowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 1653).

Published

2021-10-29

How to Cite

Kuźniar, K. (2021). A school proncipal as a person who manages a development of the teacher’s abilities. Education • Therapy • Care, 3, 25–47. https://doi.org/10.52934/eto.134